studentvisa.ir

ساخت وبلاگ

شرط  انتقال و رشته ها:

انتقال دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور به داخل کشور که پس از اول ژانویه ۲۰۱۹ وارد دانشگاه شده‌اند، با گذارندن ۷۲ واحد درسی مرتبط و از طریق شرکت و قبولی در آزمون ارزیابی صلاحیت علمی صورت می‌پذیرد. حد نصاب قبولی برای این افراد در آزمون صلاحیت علمی ۶۰ درصد نمره کل آزمون خواهد بود.

 

متقاضیانی که حد نصاب قبولی را کسب کرده‌اند، بر اساس نمره و ظرفیت‌های تعیین شده، امکان تحصیل در مقاطع دکتری عمومی یا کارشناسی پیوسته رشته‌های علوم پزشکی را دارا خواهند بود. ظرفیت و رشته های انتقال از خارج به داخل به شرح زیر است:

حداکثر ۲ درصد از تعداد شرکت کنندگان آزمون صلاحیت علمی، در صورت کسب حد نصاب قبولی و بر مبنای بالاترین نمره می‌توانند، در مقطع دکتری عمومی رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل نمایند. افرادی که حدنصاب قبولی ۶۰ درصد نمره کل آزمون را کسب کرده‌اند، اما جزو مشمولان قسمت قبل نشده‌اند، می‌توانند از دو طریق اقدام نمایند. ابتدا باید افراد برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته  در رشته‌ های موجود و در رشته‌ محل‌ های تعیین شده توسط شورای گسترش دانشگاه‌ های علوم پزشکی انتخاب رشته کنند.

studentvisa.ir...
ما را در سایت studentvisa.ir دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Studentvisa bonyadjahani50 بازدید : 73 تاريخ : يکشنبه 30 بهمن 1401 ساعت: 18:33

چگونگی انتقال:

1. دانشجویان متقاضی تحصیل در داخل کشور 1401 می بایست درخواست خود را برای انتقال به داخل کشور در صورت واجد شرایط نقل و انتقالی وزارت بهداشت به همراه مدارک لازم طبق آیین نامه انتقال در سامانه انتقال دانشجویان خارج به داخل وزارت بهداشت به آدرس mohed.behdasht.gov.ir ثبت نمایند.

 

2. لازم به ذکر است که قبل از ثبت نام در این سامانه دانشجویان متقاضی باید ابتدا کلیه مدارک لازم جهت انتقال به داخل کشور را در سامانه خدمات کنسولگری میخک به نشانی mikhak.mfa.gov.ir بارگذاری نمایند و پس از تایید این مدارک توسط این سازمان می توانند نسبت به نام نویسی در سامانه انتقال دانشجویان خارج به داخل درمان وآموزش پزشکی اقدام نمایند.

 

3. همچنین، یکی از مراحل فرآیند بررسی مدارک پس از تایید پرونده مدارک متقاضی توسط سامانه های ذکر شده، آزمون ارزیابی علمی انتقال دانشجویان ۱۴۰۱ می باشد؛ که داوطلبان می توانند در زمان تعیین شده برای ثبت نام در این آزمون به سایت سنجش پزشکی به آدرس sanjeshp.ir مراجعه نموده و فرم ثبت نام خود را به صورت اینترنتی تکمیل نمایند. ضمناً قبولی فرد در این آزمون به منزله موافقت قطعی در انتقالی نخواهد بود و تنها شرطی برای ارسال پرونده داوطلب به شورای انتقال جهت بررسی می باشد.

studentvisa.ir...
ما را در سایت studentvisa.ir دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Studentvisa bonyadjahani50 بازدید : 76 تاريخ : يکشنبه 30 بهمن 1401 ساعت: 18:31

4. دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی علاوه بر شرط معدل باید تمامی واحدهای درسی خود را بسته به هر مقطع تحصیلی طبق تایید وزارت بهداشت گذرانده باشند، تطبیق واحدهای درسی پس از معرفی دانشجو به دانشگاه بر عهده دانشگاه پذیرنده می باشد.

5. دانشجویان مقطع دکتری در صورتی که برنامه آموزشی آن ها در خارج از کشور مانند برنامه آموزشی داخل کشور شامل دو مرحله آموزشی و پژوهشی باشد، می توانند درخواست انتقالی خود را ثبت نمایند.

6. داوطلبان دکتری بعد از گذراندن دروس مرحله آموزشی باید در امتحان جامع دکتری خارج از کشور شرکت و در آزمون صلاحیت علمی دانشجویان انتقالی حداقل نمره لازم را کسب نمایند و در صورت عدم برگزاری این آزمون در دانشگاه مبدا باید پروپوزال این متقاضیان در دانشگاه مبدا به تصویب رسیده باشد.

studentvisa.ir...
ما را در سایت studentvisa.ir دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Studentvisa bonyadjahani50 بازدید : 83 تاريخ : يکشنبه 30 بهمن 1401 ساعت: 18:28

پیش نیاز ویژه برای متقاضیان در پروسه انتقالی:

1.میانگین نمرات امتحانی پایان دوره متوسطه نظام قدیم یا میانگین کل پایان دوره پیش دانشگاهی نظام جدید داوطلب باید بالاتر از معدل 12 برای مقطع کاردانی و معدل 14 برای دوره های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته باشد.

2. همچنین برای مقطع دکتری وزارت بهداشت (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) میانگین نمرات پایان دوره متوسطه نظام قدیم باید بالاتر از نمره 16 و میانگین کل نمرات دیپلم و دوره پیش دانشگاهی نظام جدید بالاتر از 17 باشد.

3. متقاضیان انتقال در مقطع کارشناسی ارشد باید میانگین نمرات پایان مقطع کارشناسی شان بالاتر از 15 باشد.

studentvisa.ir...
ما را در سایت studentvisa.ir دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Studentvisa bonyadjahani50 بازدید : 64 تاريخ : پنجشنبه 27 بهمن 1401 ساعت: 12:17

  • منع قانونی برای ادامه تحصیل از نظر مقررات آموزشی و وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان مرد وجود نداشته باشد. حداکثر تعداد دفعات مجاز شرکت در آزمون علوم پایه برای متقاضیان مذکور ‌سه نوبت خواهد بود.
  • همچنین، مدرک دیپلم متوسطه و گواهی پیش دانشگاهی به همراه مدرک تحصیلی هر دوره برای ورود به دوره بعد را به همراه داشته باشند. این افراد پس از دانش آموخته شدن در مقطع کارشناسی پیوسته، همانند سایر دانش‌آموختگان مقاطع کارشناسی داخل کشور، از طریق شرکت در آزمون های ورودی مربوطه، امکان ادامه تحصیل در مقطع دکتری عمومی رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و یا مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکتری تخصصی (Ph.D) متناسب با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی را خواهند داشت.
studentvisa.ir...
ما را در سایت studentvisa.ir دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Studentvisa bonyadjahani50 بازدید : 65 تاريخ : پنجشنبه 27 بهمن 1401 ساعت: 12:14

آنچه متقاضیان برای انتقالی باید بدانند:

  1. دانشجو باید به صورت قانونی از کشور خارج شده باشد. اقامت معتبر و گواهی اشتغال به تحصیل داشته باشد. همچنین آزمون ارزیابی وزارت علوم را با موفقیت پشت سر گذارد. حد نصاب قبولی ۶۰ درصد نمره کل آزمون خواهد بود.  متقاضیانی که حد نصاب قبولی ۶۰ درصد نمره کل آزمون را کسب کرده‌اند، بر اساس نمره و ظرفیت‌های تعیین شده، امکان تحصیل در مقاطع دکتری عمومی یا کارشناسی پیوسته رشته‌های علوم پزشکی را خواهند داشت.
  2. دانشگاه محل تحصیل مورد تایید شورای عالی ارزشیابی و وزارت بهداشت باشد. نکته: فهرست دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی مورد تأیید برای تحصیل در رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی خارج از کشور، هر سه سال یکبار، قابل بازبینی و تغییر است!!!
studentvisa.ir...
ما را در سایت studentvisa.ir دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Studentvisa bonyadjahani50 بازدید : 62 تاريخ : پنجشنبه 27 بهمن 1401 ساعت: 12:12

متقاضیان با قبولی در آزمون ارزیابی علمی وزارت بهداشت، مدارک دانشجویان مقیم خارج از کشور به شواری انتقال وزرات بهداشت ارسال و بررسی می شود. بنابراین، برای اطلاع رسانی تمامی متقاضیان خارج از کشور که در رشته های علوم پزشکی مشغول به تحصیل هستند، اما قصد ورود و تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی داخل کشور را دارند؛ قصد داریم توضیحاتی در زمینه انتقال دانشجویان خارج به داخل وزارت بهداشت 1401 و تمامی شرایط، زمان و نحوه برگزاری آزمون ارزیابی درمان و آموزش پزشکی به همراه نتایج را ارائه دهیم.

studentvisa.ir...
ما را در سایت studentvisa.ir دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Studentvisa bonyadjahani50 بازدید : 60 تاريخ : پنجشنبه 27 بهمن 1401 ساعت: 12:10

دانشجویان چه مقطعی شامل این قانون می شوند؟

دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری رشته های علوم پزشکی از جمله پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی لازم است سه ماه قبل از شروع سال تحصیلی اقدام به بارگذاری مدارک لازم در سامانه میخک یا سامانه یکپارچه خدمات کنسولگری نمایند و پس از تایید این مدارک توسط این سازمان، داوطلبان تحصیل در داخل کشور می بایست درخواست انتقالی خود را به همراه تمامی مدارک تایید شده در سامانه انتقال دانشجویان خارج به داخل کشور وزارت بهداشت ۱۴۰۱ ثبت نمایند.

studentvisa.ir...
ما را در سایت studentvisa.ir دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Studentvisa bonyadjahani50 بازدید : 71 تاريخ : پنجشنبه 27 بهمن 1401 ساعت: 12:07

انتقالی از کجا به کجا؟

دانشجویانی که در رشته های علوم پزشکی در دانشگاه های خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند ممکن است بنا به دلایلی بخواهند در دانشگاه های داخل کشور در همان رشته تحصیل خود را ادامه دهند. وزارت بهداشت برای این دسته از داوطلبان در نظر دارد در صورت واجد شرایط لازم برای پذیرش، زمانی را برای ارسال مدارک و ثبت نام در دانشگاه های داخلی درنظر بگیرند.

studentvisa.ir...
ما را در سایت studentvisa.ir دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Studentvisa bonyadjahani50 بازدید : 61 تاريخ : پنجشنبه 27 بهمن 1401 ساعت: 12:05

پیشینه پزشکی در روسیه:

روسیه زادگاه دانشمندانی مانند ایوان پاولوف و میخائیل لومونوسوف است، بنابراین میراث علمی از آن زمان به تصرف خود درآمده است و هنوز هم یکی از جنبه های اساسی رشد این کشور محسوب می شود. روسیه هزینه زندگی بسیار مقرون به صرفه ای را فراهم می کند. همچنین هر ساله بورسیه های مختلفی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد که هزینه های تحصیل و اقامت را پوشش می دهد تا سفر تحقیقاتی متقاضی را آسان تر و لذت بخش تر کند. آخرین نمونه از مشارکت روسیه در تحقیقات جهانی شامل ساخت اولین واکسن کووید در جهان توسط بیمارستان‌های دانشگاهی IM Sechenov، اولین دانشگاه پزشکی دولتی مسکو است.

studentvisa.ir...
ما را در سایت studentvisa.ir دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Studentvisa bonyadjahani50 بازدید : 87 تاريخ : دوشنبه 24 بهمن 1401 ساعت: 14:39

تحقیقات پس از پزشکی را در روسیه

تحقیقات پزشکی همیشه مورد تقاضا بوده و در طول زمان اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. روسیه یکی از محبوب ترین مقاصد بین المللی برای تحقیقات پزشکی بوده است. این کشور فرصت های تحقیقاتی بی حد و حصری برای دانشجویان علاقه مند به تحقیق دارد. دانشجویان می توانند برای مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تحقیقات و پس از آن مدرک Ph.D دریافت کنند.

studentvisa.ir...
ما را در سایت studentvisa.ir دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Studentvisa bonyadjahani50 بازدید : 64 تاريخ : دوشنبه 24 بهمن 1401 ساعت: 14:36

میانگین دستمزد:

پزشکان در روسیه به طور متوسط ​​57589 دلار در سال (کارشناس حقوق و دستمزد) درآمد دارند که بالاتر از میانگین دستمزد برای همه مشاغل در این کشور است. حقوق ممکن است با عناوین شغلی خاص متفاوت باشد.

studentvisa.ir...
ما را در سایت studentvisa.ir دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Studentvisa bonyadjahani50 بازدید : 75 تاريخ : يکشنبه 23 بهمن 1401 ساعت: 16:59

طبابت در روسیه

طبق آخرین قوانین، کلیه دانشگاه های پزشکی روسیه که دوره های پزشکی را برای مدت بیش از 54 ماه ارائه می دهند، در روسیه به رسمیت شناخته می شوند. پس از اتمام دوره پزشکی، داوطلبان می توانند به هر بیمارستانی در روسیه بپیوندند، چه دولتی و چه خصوصی. دانش آموزان باید به زبان محلی برای برقراری ارتباط با بیماران مسلط باشند.

برای شروع تمرین، دارنده مدرک باید مجوز پزشکی صادر شده توسط وزارت بهداشت روسیه را دریافت کند. این فرآیند ساده است و شامل ارائه مدارک لازم به هیئت حاکمه است. این روند بین 1.5 تا 3 ماه به طول می انجامد و پس از صدور موفقیت آمیز مجوز، متقاضیان می توانند به راحتی در داخل مرزهای روسیه تمرین کنند.

studentvisa.ir...
ما را در سایت studentvisa.ir دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Studentvisa bonyadjahani50 بازدید : 74 تاريخ : يکشنبه 23 بهمن 1401 ساعت: 16:57

آیا نمی دانید بعد از اتمام مدرک پزشکی خود در روسیه چه کاری انجام دهید؟

دانشجویی که دانشکده پزشکی را در روسیه به پایان می رساند، واجد شرایط طبابت در روسیه است. مدرک پزشکی روسیه توسط کمیسیون ملی پزشکی (NCM) هند، شورای پزشکی کانادا (MCC)، کمیسیون آموزشی برای فارغ التحصیلان پزشکی خارجی (ECGFMG) و فهرست جهانی دانشکده های پزشکی (WDOMS) تایید شده است. به این ترتیب دارندگان مدرک پزشکی پس از اخذ مدرک و اخذ مجوز از آزمون مجوز پزشکی می توانستند در هر جای دنیا ساکن شوند و به طبابت بپردازند. علاوه بر این، گزینه های تحصیلات تکمیلی و تحقیقاتی نیز برای فارغ التحصیلان پزشکی روسیه باز است.کار پس از تحصیل پزشکی در روسیه فراهم است.

studentvisa.ir...
ما را در سایت studentvisa.ir دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Studentvisa bonyadjahani50 بازدید : 75 تاريخ : يکشنبه 23 بهمن 1401 ساعت: 16:54

تجربه بین المللی

دانشجویان با هر زمینه ای، به ویژه آنهایی که به دنبال مدرک پزشکی هستند، از تجربیات بین المللی بهره می برند.
داشتن فرصتی برای یادگیری یک فرهنگ جدید، تعامل با مردم محلی و کار در یک محیط جدید، دانشجویان پزشکی را برای دنیای مراقبت های بهداشتی که امیدوارند وارد آن شوند، آماده می کند.

دانشگاه‌های روسیه نه تنها دانشجویان را در معرض فرهنگ جایگزین قرار می‌دهند، که به آنها در پیشرفت تحصیلی و شغلی کمک می‌کند، بلکه با برخی از برنامه‌های برتر در جهان همسو می‌شوند .
به عبارت دیگر، اکثر دانشگاه‌های روسیه با استانداردهای آموزشی روسیه و اتحادیه اروپا، وزارت آموزش ایالات متحده (برنامه وام استافورد) و هیئت پزشکی در ایالات متحده مطابقت دارند.
این بدان معناست که دانش‌آموزان می‌توانند برای فرصت‌های اقامت و ادامه تحصیل در این کشور و تعداد زیادی دیگر درخواست دهند.

studentvisa.ir...
ما را در سایت studentvisa.ir دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Studentvisa bonyadjahani50 بازدید : 72 تاريخ : پنجشنبه 20 بهمن 1401 ساعت: 15:59

پذیرش و انتخاب دانشگاه

این برنامه می تواند دلهره آورترین بخش انتخاب دانشگاه پزشکی باشد که می خواهید در روسیه شرکت کنید.
به طور کلی فرآیند نسبتاً ساده در نظر گرفته می شود.
با این حال، لازم به ذکر است که هر دانشگاه و هر سطح مدرک و برنامه به  جنبه های منحصر به فرد فرآیند درخواست نیاز دارد.
برخی از دانشگاه‌ها از دانشجویان آینده‌نگر می‌خواهند که مؤلفه‌های مختلفی را برای درخواست‌های خود ارسال کنند:

  • بخش آنلاین،
  • هزینه مصاحبه غیرقابل استرداد،
  • رونوشت‌های موسسات آموزشی قبلی،
  • توصیه نامه‌ها و اطلاعات بهداشتی مانند سوابق ایمن‌سازی.
  • برخی دانشگاه‌ها ممکن است نیاز به مصاحبه حضوری در یک مکان بین‌المللی یا مصاحبه ویدیویی از طریق اسکایپ داشته باشند.

اگر این به نظر طاقت فرسا می رسد، نترسید!
موسسه اعزام دانشجو بنیاد جهانی ها  وجود دارد تا در هر مرحله از راه به دانشجویان در فرآیند درخواست و تحصیل بین المللی کمک کند.

studentvisa.ir...
ما را در سایت studentvisa.ir دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Studentvisa bonyadjahani50 بازدید : 80 تاريخ : پنجشنبه 20 بهمن 1401 ساعت: 15:56

انگلیسی

از آنجایی که زبان انگلیسی به طور گسترده به عنوان زبان جهانی شناخته شده است، داشتن فرصتی برای تدریس توسط یک استاد یا دکتر انگلیسی زبان می تواند مزیت رشک برانگیزی برای دانشجویان ایجاد کند.
خوشبختانه، بسیاری از دانشگاه‌های روسیه برنامه‌های مدرک پزشکی را ارائه می‌دهند که همگی توسط پزشکان مشهور بین‌المللی به زبان انگلیسی (یا روسی، اگر دانشجویان آن گزینه را ترجیح می‌دهند) تدریس می‌شوند.

روسیه با دوره‌ها و برنامه‌های انگلیسی در همه سطوح، از برنامه‌های 6 ساله کارشناسی گرفته تا برنامه‌های 4 یا 5 ساله کارشناسی ارشد، و حتی برنامه‌های دکترا، هر آنچه را که دانشجویان علاقه‌مند به پزشکی نیاز دارند، در اختیار دارد.
این واقعیت که مجموعه ای از دانشگاه های روسیه  از زبان انگلیسی برای اجرای سخنرانی‌های خود استفاده میکنند تنها به افزایش کیفیت آموزش و دسترسی به برنامه‌ها کمک می‌کند.

studentvisa.ir...
ما را در سایت studentvisa.ir دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Studentvisa bonyadjahani50 بازدید : 69 تاريخ : پنجشنبه 20 بهمن 1401 ساعت: 13:17

هزینه ها  با یک میانگین سالانه بین 2800 تا 4300 دلار آمریکا است- کسری از مبلغی که دانشجویان در مقاصد دیگر برای برنامه ها، مدارک تحصیلی و برنامه های درسی مشابه می پردازند.
البته این هزینه ها به مدرک انتخابی دانشجو در رشته پزشکی بستگی دارد. خوشبختانه، روسیه تقریباً هر چیزی را که بخواهید ارائه می دهد.

           هزینه  تحصیل در روسیه بسیار مقرون به صرفه است

با توجه به برنامه های شناخته شده در سراسر جهان و مدارک معتبر و پذیرفته شده در کشورهای اصلی مانند دانشکده های پزشکی ایالات متحده و بریتانیا، جای تعجب نیست که روسیه گزینه برتر برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال تحصیل پزشکی هستند.
با بررسی «بهترین دانشگاه‌های روسیه»  می‌توانید درباره بهترین دانشگاه‌ها، کالج‌ها و مؤسسات در روسیه اطلاعات بیشتری کسب کنید

studentvisa.ir...
ما را در سایت studentvisa.ir دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Studentvisa bonyadjahani50 بازدید : 62 تاريخ : سه شنبه 18 بهمن 1401 ساعت: 12:38

هزینه

یکی از دلایل اصلی که دانشجویان برای تحصیل پزشکی خود به مقاصدی مانند روسیه روی می آورند، هزینه آن است. تحصیل درایالات متحده وانگلستان می‌تواند فوق‌العاده گران باشد،
در حالی که برخی از دوره‌ها، اساتید و برنامه‌های با کیفیت را ارائه می‌دهند، بسیاری از باهوش‌ترین دانشجویان قادر به پرداخت هزینه‌های شهریه نیستند، چه رسد به مسکن، هزینه‌های بین‌المللی، کتاب‌های درسی و غیره.
پس چه کار می کنند؟
آنها به روسیه روی می آورند که موسسات پزشکی معتبر جهانی دارد .که برخی از آنها رهبران جهان در بهداشت و درمان و پزشکی هستند.

studentvisa.ir...
ما را در سایت studentvisa.ir دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Studentvisa bonyadjahani50 بازدید : 66 تاريخ : سه شنبه 18 بهمن 1401 ساعت: 12:35

آنچه باید قبل از تحصیل پزشکی در روسیه بدانید

با یک سیستم آموزشی جهانی , روسیه در حال تبدیل شدن به یک مقصد تحصیلی برتر برای بسیاری از دانشجویان از سراسر این سیاره است.
در حالی که این کشور طیف گسترده ای از برنامه ها را در چندین دانشگاه در سطح جهانی ارائه می دهد، پزشکی بدون شک یکی از برترین ها در مورد لیست رشته های تحصیلی محبوب است.
در واقع، برخی تخمین ها نشان می دهد که بیش از 50 درصد از جامعه بین المللی در روسیه به مطالعه پزشکی در این کشور می پردازند.

دانش‌آموزان با هر زمینه‌ای – حتی آن‌هایی که از کشورهایی مانند ایالات متحده و بریتانیا از سخت‌ترین برنامه‌های پزشکی برخوردارند – به دلایل مختلف برای تحصیل به روسیه سفر می‌کنند.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که می خواهید تحصیلات پزشکی خود را در کجا بگذرانید، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در مورد روسیه و دانشگاه های پزشکی آن بدانید:

studentvisa.ir...
ما را در سایت studentvisa.ir دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Studentvisa bonyadjahani50 بازدید : 76 تاريخ : سه شنبه 18 بهمن 1401 ساعت: 12:33